Na mijn succesvolle stage bij Loogman werd ik ongeveer een half jaar later benaderd door mijn voormalig stagebegeleider voor een nieuwe opdracht. Dit werd mijn eerste betaalde project als UX-Designer buiten mijn studie om - een belangrijke mijlpaal in mijn carrière. Loogman wilde hun klanten een nieuwe service aanbieden naast hun bestaande WasApp. Veel klanten, voornamelijk degenen die bij Loogman tankten, hadden behoefte aan een overzichtelijk digitaal bonnetje dat ze gemakkelijk konden doorsturen naar hun werkgevers voor het declareren van brandstofkosten.
Anders dan bij de WasApp wilde Loogman deze nieuwe app in eigen beheer ontwikkelen om kostenefficiënt aanpassingen te kunnen maken. Ze werkten al samen met een bedrijf voor web hosting en data, en hadden de technische basis voor het ophalen en versturen van bonnetjes al gereed. Wat ze nog nodig hadden was iemand die de UI kon ontwerpen.
Mijn taak was om een uitgebreid UI-prototype te maken dat liet zien hoe de app er na enkele updates uit zou kunnen zien, om zo het managementteam te overtuigen. Tegelijkertijd zou het andere bedrijf een technisch werkend prototype ontwikkelen voor het terugvinden van bonnetjes, wat nu al functioneert. Daarnaast moest ik ervoor zorgen dat het prototype modulair werd opgezet, zodat Loogman in de toekomst zelf nieuwe functionaliteiten zou kunnen toevoegen.